Trip To Melaka,,

Pada petang semalam, ak telah memulakan perjalanan ke melaka dengan menaiki kereta,, perjalanan yang tah ke berapa kali tah [sbb da slalu sgt],, hajat kami sekeluarga ke melaka adalah tuk makan durian,, almaklum lar mak ak ni hantu durian,, memandangkan plak kat melaka skarang tengah musim,, kami pun memulakan halatuju,, hahahaha
ha,, perjalanan yang hanya memakan masa xsampai 2jam nih agak menyeronokkn,, hehehe,, ak pn xtaw pasal apa,, kikikiki,, sepanjang perjalanan di kawasan rumah kampung,, menjadi kepelikan bagi ak dan ibu ku kerana,, hmmm,, buah rambutan yang merah2 dan kuning2 bergayut2 dipokok dengan banyak sekali,,

ibu : kak, dorang nih xreti makan buah kew?

aku : agaknyer la kowt kn,,

ibu : assalammualaikum, bole kami mintak sikit x buah nyer,, hehe

dik : dorang tu tunggu cucu dorang balik kowt,,

ayah : ni hah cucu dorang da balik la ni,,

ibu : cucu yang bongsu da balik,, g r dik,,

aku : aha dik, g r,, dapat makan buah free tuh,,

dik : jum la,, hahahaha,,

Tu la dialog kami,, tapi memang betul la,, kenapa la dorang xmakan ea,, ke tuk perhiasan jew,, hmmmm,, law umah nenek ak nih,, laju jew kami cucu2 makan,, bukan cucu jew tapi orang sekeliling pun datang cekup sekali,, xmenyempat nenek aku nk petik pn kadang2,, setelah berpusing2 dipekan alor gajah tuk mencari sedikit buah tangan,, hehehe,, akhirnyer kami pun sampai dirumah makcik ku di taman paya rumput,, hehehehe,,
Pd sebelah malam nyer kami hanya lepak2 sambil makan durian yang telah di kait oleh pakcik dan makcik ku,, ak pn xtaw dorang kait kat mn,, hahahaha,, mlm tuh ak tdo dengan perut yang kenyang mkn durian,,
Pd pagi nyer ak telah dikejutkn mrka dengan awal semata2 mahu di ajak berjalan,, adeh,, tdo ku di ganggu,, rupanyer hendak ke bandar melaka,, pusing2 kemudian singgah dikedai kaen,, adoiyai,, ni ak lemah nih,, law singgah kedai kaen mesty lama punye,, lalala,, mula g jakel [xbli pe2 pn sbb mahal glew],, pastu g keluargaku [bli baju melayu 2helai tuk ayah,bli bj n slua tuk adam,bli skirt tuk ome,adik ak bli sliper],, pastu g nagoya lak [ni rambang mata sbb bnyk pilihan],, hahahaha,,
sbenarnye ibu ak n mkck ak cr kaen tuk wat bj ku n adik ku,, berserta kaen langsir tuk umah nenek ku,, hmmm,, pening2,, banyak sangat idea dan pilih ibu ku n mkck ku nih,, toing2,,
kemudian kami singgah pula di pulau gadong tuk membeli otak2 melaka,, nama kedai tu pn otak2 melaka,, kedai die sebelah 7e,, tp kedai tuh bukan jual otak2 jew taw,, bnyak lg die jual cam karipap, bergedil, popia, temosa, donut, sata dll,, ak xtaw lg pasal xtnya lak kat akak yg jual tuh,, ibu ak telah membeli sebnyak 100 keping otak2,, hahaha,, sampai jew drumah, ibu bakar la otak2 tuh,, adik sepupu ku yg bernama adam dn berumur 4thun mkn dengan lahapnyer,, ish2,, die sorang je da 20 keping,, fav btul,, kikikiki,, si ome lak pn sama cam adam,, tp mmg btul2 sdap otak2 tuh,, setelah mkn dn berehat2,, pd ptgnyer slepas asar kami pun berangkat pulang ke kl,, huh,, jalan plak jem x bley bla lak tuh,, kami smpai drumah pd jam 6.45ptg,, what a nice day,,

2 comments:

Anonymous said...

ooooo....da la ak xikt.....ceh....

::miss cimi:: said...

sape suh ko keje,,lalala,,