Tuesday, December 07, 2010

kucar kacir.

tawu tak hari nih aku terPAKSE kan diri pegy pasar basah. korang tawu tak pasar basah tuh ape hah? pasar yang ade segala bagai ikan. kalau pegy pasar raye aku bole tahan ag. pulak tuh aku kene beli ikan. dem ! nenek punya pasal aku gagah kan jugak minda aku yang tak penah jejak pasar. dengan muke serba tak berSALAH aku maen taram je pilih ikan berekor ekor setelah mintak advise 'BAGAIMANA MAHU PILIH IKAN' dari semua kawan kawan aku yang terlintas dalam kepale otak nih. thanks god semua ikan ikan tuh telah di letak kan tanda pengenalan nama. kalau tidak lagi kucar kacir la hidop aku kat situ. lepas tuh pegy dekat bahagian bawang pawang merah putih pulak, capai cili kering 3 4 gengam, telor 1 kotak kecik erk padahal baru 2 hari lepas aku beli 10 bijik. dorang nih makan ke telan. oke dah beli barang laen kemudian pulak.

berpeluh peluh aku ngadap pasar tuh. fuhh~ aku tak sempat nak bergambar gambar bagai lak kat pasar tuh. kang orang kate aku jakun plak kan. terime kaseh google untuk gambar yang menarik ini.

11 Comments:

hiro said... [Reply to comment]

ikan buntal satu!

Rebelle Me said... [Reply to comment]

hehehe..
kata pasar basah..
ofcoz kucar kacir sikit..

ke kucar kacir sebab tak tahu nama ikan?
:p

hiro said... [Reply to comment]

ikan laga pun dap.

amirul said... [Reply to comment]

Salam Maal Hijrah... lepak sini pagi buta... :p

NuSaNa NoSa 91 said... [Reply to comment]

fuhhhh~ bukn saje nama pasar basah tu sbb jual brg2 basah... tp pasr tu basah ngan air2 ikan + ayam + sotong dll.. ha3~ ^_^

Heidi Shafiq said... [Reply to comment]

nasib baik nenek ko x suh ko masak.. hahhaa..

✿ CikCimi said... [Reply to comment]

@Rebelle Me
agak mcm tuh la.
haha.

✿ CikCimi said... [Reply to comment]

@hiro
ikan laga??
=.="

✿ CikCimi said... [Reply to comment]

@amirul
thx.
:)

✿ CikCimi said... [Reply to comment]

@NuSaNa NoSa 91
yup betol tuh syg.
haiyooo~

✿ CikCimi said... [Reply to comment]

@Heidi Shafiq
senyap la ko.
aku pndai msk kowt.
:P

Next Previous Home
 
cimicomot.blogspot.com | Design By Nur Cimi .Copyright 2009-2015 | All Right Reserved.