kucar kacir.

tawu tak hari nih aku terPAKSE kan diri pegy pasar basah. korang tawu tak pasar basah tuh ape hah? pasar yang ade segala bagai ikan. kalau pegy pasar raye aku bole tahan ag. pulak tuh aku kene beli ikan. dem ! nenek punya pasal aku gagah kan jugak minda aku yang tak penah jejak pasar. dengan muke serba tak berSALAH aku maen taram je pilih ikan berekor ekor setelah mintak advise 'BAGAIMANA MAHU PILIH IKAN' dari semua kawan kawan aku yang terlintas dalam kepale otak nih. thanks god semua ikan ikan tuh telah di letak kan tanda pengenalan nama. kalau tidak lagi kucar kacir la hidop aku kat situ. lepas tuh pegy dekat bahagian bawang pawang merah putih pulak, capai cili kering 3 4 gengam, telor 1 kotak kecik erk padahal baru 2 hari lepas aku beli 10 bijik. dorang nih makan ke telan. oke dah beli barang laen kemudian pulak.

berpeluh peluh aku ngadap pasar tuh. fuhh~ aku tak sempat nak bergambar gambar bagai lak kat pasar tuh. kang orang kate aku jakun plak kan. terime kaseh google untuk gambar yang menarik ini.

11 comments:

hiro said...

ikan buntal satu!

Rebelle Me said...

hehehe..
kata pasar basah..
ofcoz kucar kacir sikit..

ke kucar kacir sebab tak tahu nama ikan?
:p

hiro said...

ikan laga pun dap.

amirul said...

Salam Maal Hijrah... lepak sini pagi buta... :p

NuSaNa NoSa 91 said...

fuhhhh~ bukn saje nama pasar basah tu sbb jual brg2 basah... tp pasr tu basah ngan air2 ikan + ayam + sotong dll.. ha3~ ^_^

Heidi Shafiq said...

nasib baik nenek ko x suh ko masak.. hahhaa..

✿ CikCimi said...

@Rebelle Me
agak mcm tuh la.
haha.

✿ CikCimi said...

@hiro
ikan laga??
=.="

✿ CikCimi said...

@amirul
thx.
:)

✿ CikCimi said...

@NuSaNa NoSa 91
yup betol tuh syg.
haiyooo~

✿ CikCimi said...

@Heidi Shafiq
senyap la ko.
aku pndai msk kowt.
:P