Amalan Kejuruteraan.

salam. sekarang ikotkan aku dah banyak mase free untuk update blog dan blogwalking tapi tak taw la mane mase free tuh pegy. =.=" tak pe la. mari nak cerita pasal amalan kejuruteraan iaitu AK. mase taklimat awal dulu aku tak pegy tapi bile kua senarai name tengok dush name aku sekali ade. dem! baru berangan angan kosong nak start keje la bile cuti dapat duit siket kan. tapi anganku musnah. haha. walaupun 3 minggu je tapi macam 3 tahun. oke perasaan je tuh.

3 hari pertama dekat kampus bandar fakulti fttp. hari pertame je aku rase aku dah lewat dalam setengah jam. pastu haruslah hari seterusnya pon lewat jugak. ohmakai~ naseb la lecturer tak marah oi. kat sini belaja macam mane nak mulakan bisnes. group aku buat bisnes tanam cili secara fertigasi. 3 hari kat sini aku still in the same group. semua senior senior kowt yang masuk sebelom batch aku.
3 hari seterusnya dekat kampus industri fakulti fkm. aku rase zaman tok kaduk bile aku maen potong potong besi nih hah. =.=" pening kepale tengok besi. sape suke potong besi pakai gergaji? sape suke tuh memang hebat lah.  dulu mase teknik yela aku suke sangat mekanikal nih. tapi bile dah makin besar makin kesopanan pulak cari kerja yang tak berat.
pastu esoknye kene ukur 50 biji skru. hah ukur lah ko sampai lebam mate tuh. yang nih aku dengan group laen. aku datang lewat entah bape puluh jam tah. pastu siap lecturer tuh nak bagi penalti kat aku. ingat aku suke suke ke nak datang lewat hah hah? grrr~ last day kat fkm lab plak meletop. eh silap kotak suis yang besar tuh meletop. so kelas ade sebelah petang je. tapi lecturer baek gile kali nih.
3 hari lagi dekat kampus induk fakulti fkp. eh kali nih maen dengan autocad dan aluminium lak. kene buat kotak. eh cop ko ingat aluminium nih lembut? tipulah tuh.
 
naseb je group aku 3 orang lelaki yang boleh diharap. fuh! keje berjalan dengan lancar oi. thanks korang.
next 3 hari lagi dekat fke. nih tempat aku paling suke kowt. haha. tige hari kene buat wiring. tapi best lah. kegembiraan terpancar dekat litar yang aku sambung kan. haha. tige tige wiring dengan group berlainan.
eh yang atas nih lecturer fke aku. baek gile pastu cantek plak tuh. oke aku harap lecturer nih tade blog law tak habes le aku. hihi.
yang 2 hari terakhir dekat fkekk. yang nih lebeh kepade electronic. tapi tak pegang komponen pon. dy ajar pakai isis dengan ares. best jugak maen software tuh. tiap tiap hari kelas half day je. lecturer pun cool je.
owh nih je gambar yang aku teringat nak amek. tapi yang tak menahan semua fakulti kene pakai kasut. eh kat fttp tak kene. fakulti aku tak wajibkan pon pakai kasut kalau aku tak silap la sebab selame nih aku pegy kelas pakai selipar je. =.="  owh btw ade seronoknye jugak AK nih. i met so many new friend. aku nih kan pemalu yang amat. eh tade la baru sangat. aku nih je yang tak kenal orang sebab asyik tak datang kelas. apakah?

No comments: