Friday, July 01, 2011

Kau Nak Bakar Rumah Ke?

salam. 
aku rase tahap pelupe aku nih memang dah kritikal betol la. semalam eh bukan dua hari semalam lagi. aku maen masak masak konon macam terer masak sangat la. oke tipu aku pegy panaskan lauk atas dapur je pon. lepas tuh aku tinggal. kau tawu tak jarak dapur dengan bilek aku bape jauh? bape kilometer? fuh~ tak dapat nak di ukur. oke jauh tahu tak. ini tak tipu. haha. lepas aku buka api dengan slow. SLOW faham tak? pastu aku pon amek la penyodok dengan penyapu. bajet bajet nak sapu  satu rumah la. eh memang tiap tiap hari aku sapu satu rumah sampai aku pon tak tawu nak sapu sampah ape sebab habuk pon tade. kalau tak sapu aku vacum. haha. pastu aku pon simpan semua tuh. aku masok bilik dan on9 dengan gembira sambil sambil golek guling atas katil. ewah senang haty ye kau cimi. 
 
thanks google.
tetibe aku bau orang masak sedap je. dalam haty aku cakap, sapela yang masak bau sedap nih. pastu lame sikit aku bau hangit. dalam haty aku cakap, laa sape pulak masak hangit nih. ish tak reti masak ke hape nih. lepas tuh tetibe aku nak pegy bile air aku dah konpius apsal rumah berasap nih? ade orang sembur sembur ubat nyamuk tuh ke? ke ade rumah terbakar? kan tadi aku cakap dari bilek nak ke dapur kan jauh. kene tempuh bilik air dulu kene tempuh bilik adek laki aku dulu kene tempuh ruang tamu dulu pastu bilik tetamu pulak memang banyak halangan nyeeee. haha. sampai ruang tamu pon aku maseh tak pikir ape ape tapi bau hangit dah makin kuat sampai penuh berasap asap dah rumah nih. bile masok dapur hah amek kau, aku ternganga 5saat tengok keadaan dapur. dengan pantas lagi tangkas aku tutup api dapur dan amek air terus simbah dalam periuk. hekelehhh. kau tengoklah dalam periuk. hitam gileee dah tade rupa lauk dah oke. 
 bayangkan periuk atas nih periuk visions. aku nak pakai gaye ape ea sental periuk kaca?
hah korang tawu tak aku bukan pakai periuk atau kuali yang bontot nye hitam tuh yang bile ketuk dengan senduk bunyik dang~ tuh. bukan ye adek adek kakak kakak. aku pakai periuk visions, kalau korang hempas pon kompem berkecai aku rase. kalau korang tak tawu periuk visions tuh ape sile search kat google ye. ia kaler cekelat cekelat kekuningan kowt yang jernih kalau kau letak atas dapur memang kompem nampak api bawah ia. kau tawu tak bape rege ia? pegy tengok dekat jusco sendiri tak pon pegy search je. maty la aku kene bebel nanty. pastu aku nak kene sental sampai jernih pulak tuh. T_T

owh berkenaan dengan rumah yang berasap asap macam bakar kemeyan tuh. habes semua tingkap yang ade dalam rumah nih aku bukak. kipas setiap ruang aku pasang paling kuat. camne lagi nak bagi hilang bau hangit nih. febreze 1 botol aku sembur tak wangi wangi jugak rumah. pastu deoderant rexona aku pon dah jadi mangsa jugak. memang dasat sampai ke petang kul 7 makbapak aku balek pon tak hilang jugak. ceit memang kene edisi soal bedah siasat la hoi.

adik laki kate ; ape bau busuk rumah nih.
ayah kate ; bau asap ape nih kak? naseb baek la tak terbakar rumah.
ibu kate ; haha. dah basuh bersih periuk ibu? =.="
adik pompuan kate ; kau masak ape kak sampai bole jadi cengini.
futurehusband kate ; adeh, bahaye la sayang. laen kali beringat sikit. T_T
futuremotherinlaw bace entri nih maty aku kene reject jadi menantu. mintak mintak la tak bace.

*aku macam buat karangan darjah enam pulak siap perengan. =.=
*dua hari nih nak masuk dapur pon aku kene pikir sepuloh kali dulu.

15 Comments:

Cik Domo said... [Reply to comment]

halamak cimi..hahaha
xpe2...next tyme wat reminder kat hp tu...hahaha....

Cik Domo said... [Reply to comment]

CIMI!!!
asfz tagged cimi join GA ni
SAYA NAK GA DARI KOREA DAN BANDUNG!^_^

join taw! =)

syafiqakarim said... [Reply to comment]

haha cimi..
hg ni pasaipa la comel sgt noh.
bole plak tlupa bagai.
haha. harap2 bakal mak mertua
xbaca ;p

jgn lupa sental bebesih ;p

Miss Ana said... [Reply to comment]

hihi....terbaik la sis...actually,ape benda dlm periuk tue ek?

BENA said... [Reply to comment]

hahaahaha! ape la cimi ni . makan kismis banyak2 tauuu . heee ;)


bena dulu lagi bes. dah berasap dapo. siap leh ckp. ade org baka sampah la tu kottt . HAHAHAHA ;)

Encik Psychopath said... [Reply to comment]

teruk. haha.

tia said... [Reply to comment]

next time fokus satu satu kerja okayy? :)

✿ cikcimi said... [Reply to comment]

@Cik Domo
erk, bakal la kowt. :D

✿ cikcimi said... [Reply to comment]

@syafiqakarim
bersih licin baek punya sental iqa.
T__T

✿ cikcimi said... [Reply to comment]

@Miss Ana
kari ikan ape tah. :D

✿ cikcimi said... [Reply to comment]

@BENA
baka sampah? =.=" dasat betei.

✿ cikcimi said... [Reply to comment]

@Encik Psychopath
haish. tawu tape. =.="

✿ cikcimi said... [Reply to comment]

@tia
hihi. baeekkkk yunk. :)

ieqa said... [Reply to comment]

Mak oiii kakkkk! Aiyoyoyooo~
Nasib baik tak kene piat tinge tu.
huhu

Mira Amran said... [Reply to comment]

awak2, baca ni, hik3

http://aheartformirara.blogspot.com/

sy tahu perasaan awk:D

Next Previous Home
 
cimicomot.blogspot.com | Design By Nur Cimi .Copyright 2009-2015 | All Right Reserved.