Biskut Coklat Chip Sedap Tapi Tak Gile.


salam. tajuk entri pun dah macam sengal je. eh padahal aku pakai tajuk entri si kesayangan nih je pon. HAHA. oi sayang intan payung, kite pinjam tajuk entri ye. hari tuh kan aku ade cerita buat biskut coklat chip tapi tak berapa nak sedap. macam rapuh sikit. sampai mak aku kate ini dah macam adunan nak buat tart je. entah aku mane la tahu. aku tahu ikot sebijik sejibik je. kate newbie gitu kan. pastu aku text dengan beliau. beliau kate ikot resepi yang dekat entri beliau tuh baru jadi. bile dah bace bace memang eksited nak buat. semalam petang dengan hari nih buat banyak sangat sangat cuma aku modify sikit la resepi tuh. sebab aku takde gula perang dengan gula halus jadi aku pakai gula icing 3/4 cawan. bergantung pade korang la nak biskut manis mane oke. pastu nak bagi biskut nih kaler coklat coklat sikit, aku tambah serbuk koko dalam 2 sudu kecik. korang buat nih kene pandai pandai agak jugak la. dan hasilnye memang mengujakan weh. adek aku balek sekolah ngup ngap ngup ngap je keje. habesla biskut raye aku. 
eh seronok oke buat kueh raye nih. lenguh tangan tuh biase la. tapi bile orang rase kuih kite dan kate sedapnye rase macam nak lompat bintang banyak kali. malam nih nak buat cornflake madu lak. selamat berbuka. :)

13 comments:

Cik Domo said...

tol..bila org ckp biskut raya kite sedap rasa cm nak lompat bintang jek.. XD

kite pon akan buat conflake madu tp esok..haha

intanurulfateha said...

hoyeahh! kite buat lompat bintang gak bile biskut jadik. hihihihi

tyka chou said...

tak saba nak try mlm nih !

adrinaqamarina said...

betul! lenguh buat tapi bila orang makan tak hingat dunia, rasa berbaloi juga even dalam hati "woi simpan la sampai raya"


haha.


kat rumah, mama salu sembunyi sebab nanti cepatnye lenyap!


suka cookies!

adrinaqamarina said...

nanti buat biskut emping jagung bermadu tu, ingat pada yina tau! :)

Aweyn said...

htr kt rmh aweyn! :D

bunbun said...

aaaaaaaaaaaaaaaaaa! nak cornflakes maduuuuuuu! haha pos boleh ?:P

Ema Razali said...

fuyooo coklat chip cookies! bestnyeee tp this yr ema tk buat biskut lah :/

twinkle twinkle said...

sgt rajin akk nI ;D

ieqa said...

Ish ishh rajinnya kakak comot ni buat kuih raya.
Nampa mengiurkan :D

enyheartsdiamond said...

hwaaa! eny tak sempat pun nak buat kuih raya :|

bunga said...

lau bunga xsempat buat tuk hari raya..

m!S$ sImpLe.. said...

kwn ku dh berubah jd pempuan..
eh silap,dh jadi anak dara yg betol2 anak dara...haha lpas nih blaja masak ayam masak merah...taw??haha