Lai Lai Kueh Raye Panas Dari Oven.

salam. tadi petang eh tak semalam petang la kirenye sebab hari nih dah masuk hari khamis kan. uhuk. aku buat kueh rayeeee taw korang. eh bukan biskut raye. halololo, sedap betul #pujidirisendiri. nak taw ke biskut ape? nih hah nampak tak dalam tray lagi baru keluar dari oven. 

eh nih orang panggil biskut ke kueh? eh ke panggil sarang semut je? tapi aku rase macam sedap panggil kueh je. sebut lagik sekali ku-eh oke. HAHA. ni la kueh pertama yang aku buat. ohlalala~  first time pegang mixer semua tuh. mase nak mula buat tuh rase macam terujaaaaa nyee la. ape la rupa kueh aku nih jap lagi kan. sekali bile dah masuk oven pastu kua bau tuh. owh sedap betul bau. bile kua pastu terus tak sabar nak ngap panas panas sampai loncat loncat. siyes buat kueh nih senang sangat. sebelom tuh aku pegi beli bahan bahan sampai tujohpoloh hinggit hah. eksited sangat nak buat kueh raye mak aku kate. sanggup redah jalan jem dekat bangsar nih semata mata nak beli bahan. aku buat kueh nih dapat dalam dua tray setengah camtu la. sebab nak cuba cuba je dulu. esok bole buat lagik. sape nak sape nak? satu balang seploh hinggit. HAHA. jangan risau sebab korang takan keracunan makan kueh raye aku nih. oke memaen je. korang buat kueh raye jugak tak? lepas nih nak buat kueh raye laen plak. eksited hoi.


24 comments:

Cik Domo said...

wah! da siap buat kuih raya !!!

meh pos ke johor! kompem xhancur la...
bungkus la kasi baek punyeeee XD

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

pantas sungguh wat kuih raya. =)

EfFa mArIfA said...

ni mesti sedap ni...heee....nk cikit...

Iera said...

kak iera tiap2 thn buat kuih sarang semut ni sbb ada sorg offismate kak iera suka kuih ni..

Puteri Iqa Izyan said...

kueh sarang semut. feveret sepanjang zaman. hehe

yuyueyuliana said...

dah lameeee tak buad sarang semut sbb cam penat kan ? rajinnn cimi buad saranghae. eh , sarang semut. hehe

✿ cik atie said...

org x puase blh la buat kuih raye kn??
nnti dtg aku nk rse sedp ke x!

SiPetani said...

mane cornflake... mane cornflake... siap cornflake... nnti dtg umah kau amik ok... :D

bunbun said...

ohmaigoaaaaaaaaaaaaaaaaaatt nampak sedap jeee XD. *perut dah berbunyi*

Ana Farhana said...

yumyum...kuih raya sedap....:)

intanurulfateha said...

nak resepiiii!!

Ema Razali said...

wow semangat betul cimi buat. mesti ni biskut feveret encik boypren?? hahaha

twinkle twinkle said...

bestnya kuih ni ;D

popo said...

jgn lupe letak sikit semut hidup dala bancuhan tu..hahhahahahhha

meaw said...

paling besttttttt! kalau boleh sape rumah dia ada biskut sarang semut ni jadi mangsa la jawabnya,akan ku kaut letak dalam poket baju kurung,haha!

cikcimi said...

@Cik Domo
cane nak bungkus? :D

cikcimi said...

@Khumaera Ismail aka Habibi Hamid
banyak sangat masa. :D

cikcimi said...

@EfFa mArIfA
datang raye rumah la. :P

cikcimi said...

@Iera
wah rajinnye akak ye. :)

cikcimi said...

@Puteri Iqa Izyan
feberet kite jugak. :D

cikcimi said...

@yuyueyuliana
buat la jugak yuyue. :D mesty sedap kan kan.

cikcimi said...

@✿ cik atie
puasa la hoi. :D

cikcimi said...

@SiPetani
da siap ponnn. :P

cikcimi said...

@bunbun
meh meh rase. :P