Sunday, September 04, 2011

Edisi Aidilfitri 2011 #1

salam. sekarang semua orang pon sibuk beraye sana sini. entah entah ade yang maseh tersangkut dalam perjalanan kerana kesesakan di lebuh raya kan. aku nak membebel panjang dekat entri kali ni. pastu gambar pon jenis bole buat muntah darah punya. HAHA. bole tak sekali harung borong je cerita dari raye pertama sampai raye ke lima? buat macam bole je lah ye sebab aku penat nak taep day by day.

tahun nih turn beraye kat kampung sebelah mak aku. pagi raye pertama macam biase, semua sibuk bersiap nak pegy solat hari raye. bile dah balek memasing sibuk bersiap untuk sesi bermaafan dan bersalaman dan bergambaran. selalunya kampung belah mak aku nih memang sunyi sikit sebab yang balek berape kerat je. raya kedua ketiga baru lah nak nampak batang hidung memasing. lepas tuh baru lah nenek suh kami semua pegy kubur atok dan beraye rumah jiran dan saudara mara. yang paling aku teruja mase memula masuk kawasan parit 2 nih. cantek tak terkata sawah padi. orang sampai rumah pegy beraya dulu, nih aku pegy bergambar. =.="
 
maap ye, model tak siap sebab terpegun kejap.
nampak sangat muka aku eksited gile time nih. =.="

raye kedua tengahari camtuh dah kene gerak balek kampung belah ayah. sebab kan sepanjang perjalanan banyak sangat tempat nak singgah sebelum tiba kat kampung. pastu kami singgah dekat temoh rumah sedara ayah. aku suka pegy sini sebab makcik nih buat capati sedap gile. kau bagi aku sepuluh keping pon aku bole habeskan. tengoklah, mane tak gemok bile raye.
 
aku cantek betol, eh silap tempat nih cantek betol.
sempat jugak singgah hospital sebab pakcik aku warded batu karang dalam hempedu. tuh tengah tunggu untuk operation. harap segalanya berjalan lancar.

raye ketiga pepagi dah kene lelayan tetamu dekat rumah opah. eh aku tak layan, aku tolong hidang je. HAHA. lepas tuh aku sekeluarga keluar pegy parit buntar rumah kawan ayah merangkap kawan sekolah rendah aku. cis padahal aku pegy raye baru aku taw tuh mak bapak die. selama nih aku tak penah amek port la plak kan. =.=" sape kampung dekat situ cakap aku, tahun depan aku singgah  nak mintak duit raye.
 
spesis adek lebih tinggi dari kakak tapi kakak lagi kacak mude bergaye. HAHA.
 
aku tak taw la apsal bapak aku singgah sungai tak jernih nih. HAHA. padahal nak bagi aku peluang amek gambar lewtew. lagi satu ade satu gerai laksa dengan cendol tepi kepsi tuh sedap gile lah. kalau bole memang nak pegy makan lagik weh. kalau korang pegy parit buntar baek korang try.

raye keempat macam biase pepagi dah ade tetamu. =.=" penah plak rumah opah aku nih takde tetamu. tolong ape yang patut sebab petang nak pegy beraye dan terus balek kl. memula aku dah bersiap bagai kacak kacak pakai selendang lelilit kepala semua. tapi pastu aku cabut. HAHA. sebab aku rase nak duduk dalam kereta je pon. kang aku tetido selendang pon tah mane plak hilang.
eh abaikan muatan penuh kat belakang. yang nih memang spesis muka tak siap. ape pon tak pakai memang selebet betol. pukul 5 gerak dari taiping tapi pukul 11 malam baru sampai. sepanjang perjalanan jangan kan singgah beraye, tetido pon tak aku duk dalam kereta. masuk highway jem masuk jalan lame jem, aku rase masuk jalan kampung je tak jem. kereta bapak aku tuh berhenti dekat R&R pon tak sebab nak masuk R&R pon jem. masuk jalan lame kejap keluar highway, masuk higway kejap keluar jalan lame. berderet deret kereta, sampai aku bole tilek lampu belakang dengan nombor plat kereta orang. HAHA.

raye kelima bersamaan tadi iaitu hari nih, aku beraye dekat ikea. HAHA. woi ade sape nampak aku dengan muke tak siap dekat ikea tadi tak? baek jangan cakap. ehehe, sebenarnye saje je jenjalan makan angin dekat ikea tuh. tade beli pape pon.
 
ni dekat showroom. lighting ikea memang tak bole bla sampai aku rase macam muke hantu neon pon ade bile tengok gambar nih. HAHA.

aku dah ade kat kl, sape rase nak datang raye bagitaw woi. senang aku nak sedia kueh raye. HAHA. amacam karangan baek punya nih. habes bosan tak korang bace? naseb lah. len kali tengok gambar pastu komen je terus. HAHA. selamat hari raya aidilfitri maaf zahir batin.

13 Comments:

emieysandra said... [Reply to comment]

bgus tol, sume citer raya dlm 1 entri..emiey dh xde citer raya, citer esaimen lak..adess

Encik Psychopath said... [Reply to comment]

sy tak raya-raya lg.


T_____T

Cik Domo said... [Reply to comment]

meriah seh raya ko!!
jelesnyaaaaa XD

banyak x collect duit raya?? XD

twinkle twinkle said... [Reply to comment]

bestnye ade sawah :)

Ema Razali said... [Reply to comment]

jeles lah. cimi beraya sakan! grr haha cantik sawah padi tu. ema tak pernah tengok depan2. btw selamat hari raya cimi!

m!S$ sImpLe.. said... [Reply to comment]

em em em nak komen nak ckp gambar raye pertama tuh mcm mcm mcm ko GEMUK GILER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hahaha

✿ cik atie said... [Reply to comment]

hebat karangn ko kak!
muke ko yg last mmg cm ponti oi!

intanurulfateha said... [Reply to comment]

bestnye rayeeeeeeeeee!

Ana Farhana said... [Reply to comment]

camat hari raya....

bunga said... [Reply to comment]

amboii..sakan tu..ciap citer dari raya pertama ke lima..haha..

selamat hari raya..

enyheartsdiamond said... [Reply to comment]

tudiaaa! lepas ni buat entri sampai raya ke 30 k syg :D

happy eid mubarak..

maaf zahir batin ;)

tyka chou said... [Reply to comment]

bestnye kampung jauh2 nih..:( jeless! aku nk cari bakal suami yg dok jauh sket la..heeee

yuyueyuliana said... [Reply to comment]

cimi , selamat hari raya. jemput datang umah eh. hehe

Next Previous Home
 
cimicomot.blogspot.com | Design By Nur Cimi .Copyright 2009-2015 | All Right Reserved.