Saturday, July 07, 2012

Kau.


salam. aku rase kekadang kemarahan aku memang tak dapat dibendung. sebabnye penat sangat bersabar. tahap kesabaran aku ade jugak hadnye. memang la dalam sepohon pokok tuh ade ranting yang reput dan buah yang rosak. tapi aku rase didikan dan kasih sayang dah lebih dari cukup. apa yang di minta semuanya lengkap diberi. segala kemahuan dituruti. aku tak paham kenape sampai dah besar pon tetap nak menyusahkan mak bapak. tetap nak bagi masalah bertimbun. pandai pulak bile kau nak cakap dalam adik beradik tade istilah kedekut. habes yang terhegeh hegeh dengan kekawan sana sini apehal? yang sibuk duk penting dorang tuh apehal? kau lupa mase kau tergila gila kan pompuan tuh? sampai cakap mak bapak pon buat bodoh. kau tak penah nak dengar langsung. rumah ni setakat tempat kau mandi. kau pegi kira pegi tanya pada Allah berapa lautan dah kau buat mak bapak kau menangis? pegi tanya atau kau nak tunggu sok lusa malaikat yang tanya kau? aku tak paham kenape kau nak jadi anak yang tak beradab anak yang tak kenang jasa titik peluh ibu bapa yang membesarkan. yang mengandungkan kau sembilan bulan. kau puas hati tengok mak bapak kau yang tanggung semua masalah kau? tak cukup lagi kau nak bahayakan adik beradik kau? kau tahu nak hidup senang nak hidup mewah. usaha la woi usaha. bukan takat mengharap duit mak bapak je. ape yang kau dah bagi dekat mak bapak kau? kau cerita sikit dekat aku. senaraikan. ape? ape? ade ke? haha. aku rase habuk pon tade. kalau kau rase dah besar sangat dah bole jaga diri sendiri. tak payah nak susah dan bebankan mak bapak adik beradik kau. kau tahu kenapa marah aku tak penah hilang? sebab kau punya attitude tak pernah berubah tak kire berapa banyak kau janji pon. janji kosong.

*entry berbaur kemarahan untuk melepaskan ape yang terbuku. maaf.

2 Comments:

aJa said... [Reply to comment]

bersabar lah..
ujian nih..
tp air yg dicincang xkan putus kn..
mungkin ade hikmah di sebalik ape yg trjadi...
sabar ok :)

Noraim said... [Reply to comment]

garangnya akak kacak ni!

takut loh! :(

Next Previous Home
 
cimicomot.blogspot.com | Design By Nur Cimi .Copyright 2009-2015 | All Right Reserved.