#bengkel2 #finalexam #3p

salam. lama sangat tak update. bukan tak nak update tapi masa suntuk sangat. balik kelas je ade je perkara nak kena buat. alhamdulillah semester lepas segalanya baik. 
bengkel 2 ni memang aku rasa macam urghh urghh start dari taklimat lagi. memula semester memang harap gila dengan projek manager, memang dia je yang ajar. sepatah haram aku tak dapat pikir ape ape nak paham itu ini but then after demo dengan penyelia yang macam bla bla bla. aku buat sendiri semua. format habes semua pc group. masa dah suntuk suntuk semua servis nak up dalam satu masa. terpaksa bergilir gilir taip coding. duduk kat bengkel 2 3 pagi tuh perkara biasa. finally dapat buat jugak and mostly thanks dekat group member, kenkawan baik yang meneman dan mengajar walaupun die tengah sibuk nak present jugak time tuh. 
masa present dengan penilai. kedua dari kanan tuh la penilainye.
paling gila masa present dengan penilai, tak macam terketar ketar pulak aku nak carik solution. kental gila hati masa tu. group paling lama sekali di nilai dekat 6 jam weh. perut lapar tak payah cakap la.
muka serious aku time showcase kena candid. urghhh.
best part bila kami sama sama usaha untuk 3jam showcase. tak cukup tangan dan otak weh. tak menang nak buat macam mana tapi pengalaman berharga. kalau bagi fedora dengan solaris ni insyaallah takde masalah nak buat balik.
semangat buat nota NAM dan tampal banyak banyak.
final dapat buat dengan baik walaupun soalan yang keluar memang tak dijangka langsung especially paper network admin management. urgh stress gila lepas jawab tuh. goreng goreng je ape yang boleh dalam paper tuh. logik atau tak logik, fakta atau auta semua tolak tepi. yang penting setiap soalan ade jawapan. paper fiber optic pulak dengan tak tido malam dan kepala pening pening lalat masuk dewan tapi aku puas hati.

dan 3p result keluar dengan flying color. orang kata ambil comptia a+ ni lame sangat. lame?? sebab kat luar orang tak pandang sangat pon comptia punya certificate but what ever they think, i want to gain knowledge anywhere and everywhere. yes 801 aku sangat yakin gila dengan diri sendiri. every night after habes class 9-5 je terus buat latihan. demmit teori memang makanan kegemaran ke? not really pun. tapi bila 802 aku banyak main. seriously malam pon buat latihan setakat 10 20 soalan dari 274. urgh itu pun mostly ulang soalan yang sama. dan alhamdulillah aku berjaya score fullmark macam 801 jugak. ish last minit study memang kegemaran student kan. haha. 
last day kelas 3p dengan encik adnan sebelum exam 802, buat sesi bergambar. overall i really enjoying the class. walaupun aku ni muka selalu lambat datang kelas. paling lambat sekali 2 jam lepas kelas start. =.=" 

*panjang sangat macam karangan. pedulik.

No comments: