Punca.


Assalamualaikum.

kekonon hari ni bangun nak buat psm la. tapi bila ambil milo nak buat air rasa macam "ei ei serabut betol dapur ni." dengan bekas bekas bersepah kat bawah tempat dapur, pastu semut menjijit kat rak makanan tuh. grrr. makanan makanan dah rosak bersepah. punca betol punca. da satu pagi aku duk bersihkan dapur. ni belom mop lagi. tu semua sisa sisa budak junior yang sedap je tinggal. amboi konon kemain baik hati lepas dorang bla dari rumah ni, "takpelah ambil la semua makanan tu, makan je." makanan ape makanan expired. aku memang tak puas hati betol dengan bebudak kalau isu kebersihan rumah. sumpah bagi aku dorang pengotor. takde sistematik ke dalam hidup. takde inisiatif ke nak kemas kemas. haktuih dorang selalu je bagi alasam busy bila aku tegur, kemudian ade je jawapan. amboi kau bajet aku takot la yang kau anak tuan rumah. hello hello ini cimi dan aku bayar sewa la pandai. aku takde la bodoh sangat, korang tahun akhir diploma memang banyak keje. aku pon banyak jugak projek tapi bijak la sikit kata budak universiti.  kalau isu sampah yang dorang kepam seminggu lagi la aku benggang. mana tak nye aku pesen buang sampah hari hari. bila weekand je aku balik kl. sekali balik rumah sewa tengok sampah melimpah limpah dengan ulat sampah, makanan basi sana sini, sinki penuh. memang gegar rumah la. walaupun aku ni budak bandar, membesar dekat tengah bandar tapi aku takde la bodoh sangat bab-bab isi rumah ni. aku bukan nak cerita atau cakap aku ni pembersih gila babis sangat. ape orang kata perfect sangat. no! it's not that tapi tanggungjawab masing masing mana.

*dah macam entri luahan perasaan pon ade. =.="

No comments: